Er schuilt een majoor in ons allemaal

Sterker Merk ontwikkelde een nieuwe communicatiestrategie en thema voor het Leger des Heils. De lancering van het thema ‘Er schuilt een majoor in ons allemaal’ vond plaats in week 36 van 2014 met de start van de wervingscampagne voor collectanten.

Strategie, concept en copy: Paul Kramer
Concept en art direction: Gideon van Rietschoten
Fotograaf majoor Bosshardt: Erik Hijweege
Uitwerking: Leger des Heils

Er schuilt een majoor in ons allemaal

Strategie / concept

Majoor Bosshardt zette zich met ziel en zaligheid in voor haar medemens. Onbaatzuchtig en liefdevol tot op het bot. Haar jarenlange strijd voor de kwetsbaren in onze samenleving inspireert het Leger des Heils nog steeds om het goede te doen en actief hulp te bieden aan de medemens. Wij raadden het Leger

des Heils aan om majoor Bosshardt opnieuw in te zetten als het boegbeeld van de organisatie. De campagne spoort aan om het goede in jezelf weer te (her)ontdekken en je op welke manier dan ook in te zetten voor de ander, bijvoorbeeld door te gaan collecteren voor het Leger des Heils. Het goede hart van de majoor schuilt immers in ons allemaal!

Er schuilt een majoor in ons allemaal

Media- en middelenstrategie

Omdat veel mensen maar lastig over te halen zijn zich in te zetten voor liefdadigheidsorganisaties, richt het Leger des Heils zich vooral op ‘de Biblebelt’, het geografische gebied in Nederland waar veel religieuze mensen wonen. Deze mensen zijn over het algemeen makkelijker over te halen om bijvoorbeeld te collecteren. Naast deze gerichte regionale inzet worden landelijk onder andere print en outdoor ingezet en worden social media zoals Facebook en Twitter actief gebruikt om de het thema te lanceren en collectanten te werven.

Meer weten over hoe zo’n campagne tot stand komt? Bel of mail ons en wij geven snel en vrijblijvend een antwoord.